Hiiumaine toit saab juulis uue kuue

posted in: Uudised | 0
Hiiumaa suurim toidutootja astub 110. juubeliaastale vastu suurte muutuste tuules, mille käigus saavad värskenduse nii ettevõtte nimi, logo kui kõikide toodete pakendid. 
Üleminekuga uuele kaubamärgile Hiiumaa Köök ja Pagar soovib Hiiumaa suurim toidutootja eristuda konkurentidest ning suurendada turuosa nii Hiiumaal kui Mandri-Eestis. “Kuna suurema osa Hiiumaal toodetavast müüme väljaspool kodusaart, leidsime, et järgmiseks arenguhüppeks Hiiu Pagari tootmishoone- ja tehnoloogia kaasajastamise projekti lõpetamise järel on vaja ühtlustada ja lihtsustada kasutatav kaubamärk ning kaasajastada meie toodangu pakendeid ja üldist visuaalset taset,” selgitas alates 12.juunist kaubamärgiga samast Hiiumaa Köök ja Pagar OÜ nime kandva ettevõtte juhataja Kaja Antons oluliste muudatuste tagamaid.
2018. aasta alguses alustati koostööd turundusagentuuriga Goldbaum, et teada-tuntud Hiiumaa kvaliteetse ja eheda toidu vundamendile ehitada üles tugev ja kaasaegne bränd, mis looks paremad eeldused konkurentidest eristumiseks ja turuosa suurendamiseks.
Edukaks osutunud koostöö taga on projektijuhina Hiiumaa Köök ja Pagar OÜ turunduspetsialist Elis Lilleõis ning Goldbaumi projektijuht Piret Lauri, loovjuht Andres Siem ja disainer Alina Luther.
Enam kui kümme aastat kasutuses olnud ettevõtte nimi HTÜ Tootmine ning kaubamärgid Hiiu Pagar ja Hiiu Köök koos 2015. aastast kasutuses olevate kohalike pitsimustriliste etikettide ja pakenditega leiavad väärika koha Hiiumaa toidutootmise ajaloos. Uus ja senisest selgema kohamääratlusega ettevõtte ja brändinimi Hiiumaa Köök ja Pagar viitab eelkõige soovile pakkuda Hiiumaale omaseid maitseid. “Klientide jaoks muutub vaid meie toodete väljanägemine, teada-tuntud headuses tooted pakuvad elamusi ka edaspidi” kinnitab Kaja Antons ja viitab uhkusega Hiiumaal toodetava toidu ehedatele maitsetele ja kvaliteedile.
Visuaalses lahenduses on äratuntavaks kujunduselemendiks korendusaia latid, mida kasutades on disainer Alina Luther loonud nii uue logo kui ka brändi toetavad mustrid. Uute logodega kaubaautod ning pagariratas on kliente teenindanud juba mõned nädalad ning ettevõtte juhi Kaja Antonsi kinnitusel on senine tagasiside muutustele olnud positiivne.
“Alates juulist võtame kasutusele uued tooteetiketid ning seejärel etapiviisiliselt ka pakendid tooterühmade kaupa,” selgitas Hiiumaa Köök ja Pagar tootmisjuht Siiri Nigul edasisi samme ning lisas: “Teeme omalt poolt kõik, et üleminek uutele etikettidele ning pakenditele kujuneks meie toodete edasimüüjate ning lõpptarbijate jaoks võimalikult sujuvalt.”

Tööstuslikult on Hiiumaal leiba küpsetatud aastast 1909, mil kohaliku kalevivabriku juhtkonna soosingul paar aastat varem loodud tarbijate ühistu hakkas vabrikutöölistele leiba küpsetama. Aastakümneid ühistu kõrvaltegevusena toimunud toidutootmine sai suurema hoo aastal 2007, mil loodi Hiiumaa Tarbijate Ühistu tütarettevõte HTÜ Tootmine OÜ, mis tootis ja müüs pagari-, kondiitri- ja kulinaariatooteid kaubamärkide Hiiu Köök ja Hiiu Pagar all üle Eesti. Alates 12.juuni 2018 on ettevõtte ametlik nimi Hiiumaa Köök ja Pagar OÜ. 110. tegevusaasta lävepakul käib tootmine küll oluliselt erinevates tingimuste ning mahtudes, kuid jätkuvalt on aukohal nii kohalik tarbija kui tooraine.